Η δίαιτα βελτιώνει τη μικροαλβουμινουρία στα άτομα με διαβήτη τύπου 2
Μία δίαιτα στην οποία έχει αντικατασταθεί το κόκκινο κρέας από κοτόπουλο, σαν πρωταρχική πηγή πρωτεϊνών, μπορεί να αποδειχθεί αποτελεσματική εναλλακτική λύση στην αντιμετώπιση των ατόμων με διαβήτη τύπου 2 που έχουν αναπτύξει μικροαλβουμινουρία, σύμφωνα με ανακοίνωση στο τεύχος Απριλίου του ιατρικού περιοδικού Diabetes Care.
Σε τυχαιοποιημένη διασταυρούμενη μελέτη, οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση της δίαιτας σε 28 άτομα με διαβήτη τύπου 2. Δεκαπέντε από αυτά είχαν φυσιολογικά επίπεδα αλβουμίνης ούρων και δεκατρία είχαν μικροαλβουμινουρία.
Η Δρ. Mirela J. Azevedo, από το Universidade Federal do Rio Grande do Sul στο Porto Alegre της Βραζιλίας, και οι συνεργάτες της συνέκριναν μια δίαιτα βασισμένη στο κοτόπουλο (όπου δηλαδή το κόκκινο κρέας είχε αντικατασταθεί από κοτόπουλο) και μια δίαιτα χαμηλή σε πρωτεΐνες, με την συνηθισμένη δίαιτα των ατόμων με διαβήτη. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, μία με άτομα που εμφάνιζαν φυσιολογικά επίπεδα αλβουμίνης ούρων και μία με μικροαλβουμινουρία. Κάθε ομάδα ακολούθησε κάθε μία από τις 3 υπό έρευνα δίαιτες επί τέσσερις εβδομάδες, με ελεύθερα μεσοδιαστήματα τεσσάρων επίσης εβδομάδων ανάμεσα σε δύο διαδοχικές δίαιτες.
Οι ερευνητές εκτίμησαν τους ασθενείς με μικροαλβουμινουρία και με φυσιολογική αλβουμίνη ούρων, ξεχωριστά. Στους νορμοαλβουμινουρικούς (άτομα με φυσιολογική αλβουμίνη ούρων) ο ρυθμός αποβολής αλβουμίνης ούρων ήταν παρόμοιος μετά την συμπλήρωση των 4 βδομάδων κάθε μιας από τις τρεις δίαιτες.
Αντίθετα, οι ερευνητές παρατήρησαν μια σημαντική μείωση κατά 36% στην απέκκριση αλβουμίνης ούρων στα άτομα με διαβήτη τύπου 2 και μικροαλβουμινουρία, όταν συνέκριναν την δίαιτα με κοτόπουλο με την συνήθη δίαιτά τους. Η ομάδα ανακοίνωσε επίσης ότι τα άτομα με μικροαλβουμινουρία κατάφεραν να μειώσουν τα επίπεδα της απολιποπρωτεΐνης–Β τόσο με τη δίαιτα που ήταν βασισμένη στο κοτόπουλο όσο και με τη χαμηλή σε πρωτεΐνες σε σύγκριση με την συνήθη δίαιτά τους.
Καμία αλλαγή στον γλυκαιμικό έλεγχο και στην αρτηριακή πίεση δεν παρατηρήθηκε με τις δίαιτες αυτές. Οι ερευνητές συνοψίζουν ότι «το διαιτολόγιο στο οποίο το κόκκινο κρέας αντικαθίσταται από κοτόπουλο μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική ή μια πρόσθετη στρατηγική για την αντιμετώπιση της μικροαλβουμινουρίας σε άτομα με διαβήτη τύπου 2».
Diabetes Care 2002;25:645-651.